Uczniowie klas dwujęzycznych uczestniczą w zajęciach praktycznej nauki języka ze studentami filologii germańskiej w IFG UAM w Poznaniu.

W roku szkolnym 2015/2016 od połowy marca mam możliwość uczestniczyć w zajęciach praktycznej nauki języka niemieckiego z grupą studentów II roku filologii germańskiej na specjalizacji translatorskiej. Są to zajęcia z technik pisania. 

Zadaniem do wykonania  jest streszczenie tekstu z zakresu wiedzy ogólnej dwukrotnie przeczytanego przez prowadzącego. Podczas zajęć nie mam żadnych problemów ze zrozumieniem treści oraz wykonaniem poleceń.

Mam wrażenie, że nie odbiegam umiejętnościami od poziomu studentów. Daje mi to satysfakcję z posiadanej wiedzy i sprawności posługiwania się językiem. Przekonałem się, że poziom nauczania języka niemieckiego w klasie dwujęzycznej jest wysoki i daje szansę powodzenia w dalszej edukacji, za co jestem wdzięczny moim nauczycielom. [Stanisław Siwek, kl. III E]